Marry Me All Day Long

Hoho.. En annan grej jag och Bella pratade om (jag vet det börjar bli tjatigt.. moahah) var det här med att hitta en ny partner någon gång i framtiden. Vi gjorde små verbala listor på vad som krävdes, min låter ungefär såhär:
  • Du bör ha eget boende, så vi slipper flytta ihop på en gång
  • Du bör ha egna vänner, ett eget liv, så du slipper igla dig fast på mig
  • Ha ett jobb/plugga
  • Inte vara psykiskt instabil/skära dig/deprimerad/ha extremt dålig självkänsla osv
  • Du ska även vara av kvinnligt kön (99% säker på denna punkt)
  • Tycka om djur
  • Tycka om mina katter
  • Vara relativt smart så man kan ha en vettig diskussion
  • Kunna visa respekt i ett förhållande (dvs inte ljuga, vara otrogen, flörta med andra osv)
  • Iallafall se okey ut (vill säga ingen hunchback from notredame)
  • Även stort plus om du gillar att kolla på animal planet, framförallt Monkey World.
Dessa saker är kanske inte så jättesvåra att leva upp till... Men sen kommer den viktigaste punkten, som även kommer förminska antalet asprianter avsevärt:
  • Du ska inte ha alkohol som intresse! (dvs inte festa varje helg, ha ett barskåp hemma, längta till helgen när du äntligen får festa igen, skryta om hur bakis du är osv)
Sååå.... Stämmer detta in så:

Vill du gifta dig med mig?

Kommentarer
Postat av: Johannes Flakbil

Shit vill du veta en sjuk grej? Kronprinsessan Viktoria! Kolla:

# Du bör ha eget boende, så vi slipper flytta ihop på en gång
Hon bor liksom i slottet.

# Du bör ha egna vänner, ett eget liv, så du slipper igla dig fast på mig
Ja jävlar med vänner hon har.

# Ha ett jobb/plugga
Tror hon pluggar.

# Inte vara psykiskt instabil/skära dig/deprimerad/ha extremt dålig självkänsla osv
Inte då, våran Viktoria har bra självkänsla.

# Du ska även vara av kvinnligt kön (99% säker på denna punkt)
Jag tror hon är kvinna, men hon har lite manliga drag.

# Tycka om djur
Ajdå. Tror hon hatar djur.

# Tycka om mina katter
Vem kan inte tycka om dem?

# Vara relativt smart så man kan ha en vettig diskussion
Hon har haft bra betyg.

# Kunna visa respekt i ett förhållande (dvs inte ljuga, vara otrogen, flörta med andra osv)
Tror jag inte, blått blod väger tyngre än rött.

# Iallafall se okey ut (vill säga ingen hunchback from notredame)
Hon ser ju helt ok ut, trots de manliga dragen.

# Även stort plus om du gillar att kolla på animal planet, framförallt Monkey World.
Med den dötiden hon har på slottet så.

Postat av: mizaru

Johänes: Det faller ju på det där med djuren. Sorry. Dessutom är hon upptagen, och hur det ligger till med hennes psykiska hälsa är väl lite osäkert (prestationsångest, har haft anorexi osv). Så njäää...

2007-01-22 @ 21:39:05
URL: http://mizaru.blogg.se
Postat av: Hanna

Hade jag inte just idag känt mig sig ringer i notre dame hade jag sagt ja på en gång! haha! Å andra sidan var det där rätt låga krav ändå, så du lär nog inte behöva gå ensam resten av livet *S*

2007-01-22 @ 21:56:13
URL: http://hanusi.blogspot.com
Postat av: ze7en

En vettig lista med vettiga krav...jag kanske skulle ta och gora min egen nan dag :)

2007-01-22 @ 22:00:16
Postat av: mizaru

ze7en: Ja, det tycker jag att du ska göra! Bra att ha visioner.. Hehe.

2007-01-22 @ 22:37:10
URL: http://mizaru.blogg.se
Postat av: Pierre

well...det borde väl inte vara några bekymmer...kändes som ganska enkelt å vardagligt.

2007-01-23 @ 11:31:15
URL: http://dapierre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback