Uppryckning i Liten Skala

Verkar strula med bloggen nu.. bannern och bilden syns inte, men jaja. Nu kan man iallafall skriva, vilket är mer än vad som var möjligt igår kväll.

Har tagit tag i lite grejer idag. Gick till banken för att försöka krångla ut mina pengar, först så ville de inte alls, för jag skulle anmäla bankboken försvunnen och så skulle det gå ett halvår och om den inte hade hittats då så skulle jag få tillgång till pengarna. Sugit tyckte jag och undrade om det inte gick att göra på nåt annat sätt, eftersom det bara var så lite pengar och så vidare. Så han gick iväg och frågade nån annan och då kunde jag helt plötsligt ta ut pengarna, men jag fick ICKET avsluta kontot förens halvåret gått. Mongo. Vem använder bankbok nu för tin liksom? Ingen är min gissning. Mjaja. Jag fick pengarna och det är ju det som var viktigast.

Efter det gick jag till HM och köpte en födelsedagspresent till min bror, bara 2 veckor försenad. Ooops. Men ja, bättre sent än aldrig I guess. Sen till tatueringsstället och visade upp handlederna. Han ska fylla i dem lite så han bokade en tid tills på måndag kl16. Så på måndag ska jag alltså lida 2 gånger, eftersom jag ska till tandläkaren kl8 på morgonen också. Sköj. Dessutom ringde de från jaguarverken och sa att de kommer med 27 cyklar till på måndag. Hoppas innerligt att de kommer vid 16-tiden så jag inte hinner bära några. Moaha. Jag orkar fasikens inte bära nåt mer i hela mitt liv. Idag fick vi bära ner alla cyklarna som vi monterat till källaren... Detta är 4:e dan i rad som jag fått bära. Imorrn blir det också eftersom reservdelarna inte kom idag, utan säkert kommer imorgon istället. Åuh. Orka?

Wie, jag har lost s03e08  hemma om 50 minuter.

Har iallafall köpt pizza, godis och cola i min regim att äta mera. Köpte dessutom lunch på Sandys idag när jag var på stan, plus att jag köpte fika (sockerbullar). Nån sa att det är bättre att äta fett istället för socker om man ska gå upp i vikt, men det funkar inte för mig. Hatar grädde och smör o sånt. Kräks av det. Och det har ju lite motverkande syfte liksom.... Heh.

Kommentarer
Postat av: ze7en

Sa revolutionart, en tjej som vill ga upp i vikt ;)
Mitt tips ar att ata mer an du branner, ata flera mal om dagen och aven ata lita innan du gar och lagger dig. At mer protein och drick mer vatten och se till att fa bra med somn :)

Mer kolhydrater ar bra fast jag ar inte sa saker pa mer fett...det ar nog ok sa lange det ar bra fetter, daliga fetter borde forbjudas :)

Postat av: mizaru

Ehm.. När du snackar om kolhydrater&protein och bra och dåligt fett så fattar jag nada. Har noll koll på sånt. Haha.

Kör på att försöka äta mer och oftare helt enkelt. Sova bättre är nog också en grej, även om jag generellt sätt brukar gå upp när jag mår kasst.

2007-02-16 @ 01:29:12
URL: http://mizaru.blogg.se
Postat av: ze7en

själv går jag ner när jag mår dåligt och sover mer...fast jag vet andra som är precis tvärtom, vi reagerar alla olika.

äta mer och oftare är grunden så det låter som en sund start :)

protein och bra fetter kan du hitta i fisk, bönor, nötter och linser. Rött kött (nöt) och kyckling är också bra proteinkällor. Försök äta lika mycket protein som du äter kolhydrater.

2007-02-16 @ 13:01:20
URL: http://fitnesssimplified.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback