Lathet; Den Nya Sjukdomen

Badat precis.. Höll på att svimma efteråt. Inte alls skoj. Tänk om jag svimmat i badkaret eller nåt, kunde ju ha drunknat/slagit i huvudet eller liknande. Damnit. Ska man inte ens kunna bada längre? Okey att det kanske inte är det smartaste när man är sjuk, men jag blir så uttråkad och då är bada ett bra fördrivande av tid.

Igår somnade jag inte förens runt 4-tiden på natten. Behöver jag säga att jag inte gick till jobbet imorse? Jag ringde inte ens, och de ringde inte mig. Jag antog att de fattade att jag fortfarande var sjuk, och de antog väl att jag var det eftersom jag inte kom till jobbet. Funderar lite på att gå dit imorgon och bara montera massa. Ha med Ipod och bara köra fabriksstuket på löpande band. Då kanske jag hamnar på deras good side på jobbet igen. That would be nice. Dessutom får jag ju pengar också. Moahah.

Jag har redan käkat frukost och våfflor idag. Ska käka nåt mer nu har jag planerat. Typ kyckling och ris. Kanske. Jag har inte så mycket mer i frysen eftersom jag fortfarande inte storhandlat. Bara handlat typ mackor och mjölk o sånt några gånger. Ska hänga med mamma när hon åker nästa gång, så det blir av liksom. Har ju haft bilen och därmed möjligheten men nopes. Icket. Allt som jag inte behöver göra gör jag inte. Lat jäkel jag är.

Såg en dokumentär på TV om folk som ville att fetma ska klassas som en sjukdom, liknande alkoholism och drogmissbruk. Jag tycker inte att nåndera av de borde klassas som sjukdomar, eftersom man faktiskt väljer att äta/dricka/ta droger. Tror inte någon väljer att få cancer exempelvis. I såna fall borde lathet också klassas som en sjukdom. I såna fall sjukskriver jag mig för all evighet. Moaha.

Kommentarer
Postat av: ze7en

jag var hemma från jobbet idag, sjuk sa jag lat var jag...jag frågade en arbetskamrat om där fanns något botemedel mot lathet...han sa nej...jag antar att det betyder att jag kan stanna hemma imorgon också ;)

Postat av: mizaru

Jag antar också att det betyder det. Men lita icket på mig, för jag är drabbad av lathet i dess värsta form. ;)

2007-02-19 @ 17:41:28
URL: http://mizaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback