Saffran + Lucia = Svenskt

Jag har fått ögoninflammation. Jippiekayey. Hatar verkligen när mina ögon fuckar sig. Ringde vårdcentralen och hon jag snacka med var för en gångs skull trevlig. Fixade en tid till mig bara en timma senare. Åkte ner till stan och fick gå in till läkaren nästan omedelbart. Han försökte först säga att man måste vänta en vecka och hålla på med vatten och bla bla, men mina ögon har fuckat sig i 3-4 dagar nu och det hjälper inte med varken ögondroppar eller allergimedicin eller vattenbaddning. Jag vet om jag har en infektion eller inte. Gick rätt lätt att få han att skriva receptet, han gjorde inga tester eller nånting, han kollade knappt ens på mitt öga. Tyckte det var lite konstigt... Liksom skriva ut ett recept på antibiotika utan en undersökning? Mjeje. Nu går jag iallafall runt med håret över det ögat som en naturlig eyepatch. Asläckert. Är glad att jag har min långa lugg vid vissa tillfällen. Då är ett av dessa tillfällen just nu. För er som inte fattade. Ha!

Anywho... Idag är det lucia, och B har aldrig sett ett luciatåg så ska ta med han ner på stan och kolla på ett. Har redan tvingat honom att äta lussebullar och pepparkakor. Lussebullen gick inte hem alls, pepparkakan var okey. Antar att det där med saffran är något som man måste lära sig att äta.

Efter det ska vi nog åka till Sthlm och träffa Ellie och Anna. Får se vad som händer... Har massa olika förslag. Allt från att sitta hemma och dricka glögg och äta pepparkakor med tända ljus till att gå på nån luciafest på Ace, till att gå på nån gratis filmvisning... Hmm. Mjaja. Nåt blir det iallafall. Och jag är ledig imorgon, så jag är pretty much up for whatever.

Kommentarer
Postat av: Johannes Flakbil

Festa på Lucia? Vad är du, 14 år gammal eller? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback