GarderobsFri

Jippie, äntligen funkar det att logga in på blogg.se, har försökt sen klockan 11 igår kväll. Jag var iallafall väldig social igår. Översocial. Åkte till farmor först och fikade, direkt därifrån till mamma på middag, och sen direkt därifrån till Torekällberget där typ alla som jag någonsin känt höll till. Mamma inkluderad. Vi var där redan klockan 7, så när klockan blivit 11 så kände jag att det faktiskt fick vara nog och gick hem. Normalt när man går ut så gör man det så pass sent att man inte är där mer än typ 3 timmar, vilket är alldeles lagom. Vad kan man göra förutom att prata och dansa liksom? Och mer än ett par timmar av det är bara boring.

Igår åt jag lammfärs för första gången. Jag grinade nästan när jag skulle börja äta. Jag och lamm har ett special bond, ända sen jag fick mitt första gossedjur när jag föddes. Det var ett lamm (daah) som jag fantasirikt nog döpte till Lammet. Jag sov med Lammet ända tills jag blev typ 10-12 år, så nu känner jag mig som en svikare. Får be om ursäkt till henne tror jag. Förlåt att jag åt upp dina släktingar.

Igår kom jag även ut officiellt för min mamma. Inte för att jag försökt dölja det direkt, och hon har nog eventuellt fattat ändå. Men det var liksom första gången vi pratade om det. Det kändes bra, hon sa alla de där bra sakerna man vill höra. Fattar inte varför jag inte tagit upp det förut, för även om jag inte försökt dölja saker så har jag ju undanhållt information liksom, inte sagt allting rakt ut. Hmm. Jag kanske har försökt dölja det. Iallafall lite. Har nog hoppats på att hon bara skulle fatta av sig självt, för det finns liksom inga bra tillfällen att ta upp det. Och det irriterar mig faktiskt att jag ska behöva säga det överhuvudtaget, jag menar, inte som att man måste säga till alla att man är hetero direkt. Alla bara antar det automatiskt. Annoying. Iallafall. Det hela var mycket odramatiskt, rätt ointressant faktiskt. Men nu är det gjort och det känns bra.

Idag kommer B tillbaka från Finland. Har saknat honom lite faktiskt. Har laddat hem massa nya stand up grejer och 3 säsonger av Family Guy, så vi har ju att göra iallafall... Haha.

Har skrivit till några folk i Thailand också, har ju lovat att dyka på ett specifikt ställe så jag får se Manta Rays, och det stället ligger några timmar från där jag kommer bo. Skulle vara kul att göra en liten road trip, och om man får tag i nån CS:are där nere så kan de säkert hjälpa till med tips på bra dykställen och hur man bäst tar sig dit och sådär. Damnit vad jag älskar couchsurfing. Typ bästa uppfinningen någonsin.

Fan också. Kom på att jag måste leta reda på mitt dykcert. Jag hittade ju det förut och var asglad, men så böt jag plånbok och då måste jag ha lagt det på nåt bra ställe (=nånstans jag inte kommer hitta det). Måste MÅSTE verkligen hitta det. Annars kan jag ju glömma dykningen totalt. Uääh.

Kommentarer
Postat av: Nelli

"Böt" haha.

Mongo.

Vi ska in till stadens ryska silhuett imorgon, känner du för att ta en fika eller käka någonstans med mig och Nelli en kort stund?

/Arn-filmen

Postat av: Nelli

Det var upptaget när jag ringde dig, vilket är oerhört oförskämt.
/Johnny Knoxville

2007-12-28 @ 11:28:47
URL: http://nellii.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jävligt annoying att man ens ska behöva nämna det, faktiskt. Det var rätt odramatiskt med min mamma också, men då finns det ytterliggare en aspekt på det hela: I gayvärlden ses man lätt på med lite sneda ögon om man INTE har värsta crazy kommauthistorien att flasha med. Folk är fan aldrig nöjda :)
God fortsättning!

2007-12-29 @ 17:09:55
URL: http://hanusi.wordpress.com
Postat av: mizaru

Ib: Har du gått i ide nu eller? ;P

Hanna: Japps, det är ju det. Alla mina komma ut historier har vart väldigt odramatiska... Fast det kommer nog ändras den dagen jag måste berätta för mina far- och morföräldrar. Hehe...

2007-12-29 @ 19:59:57
URL: http://mizaru.blogg.se
Postat av: Hanna

När mamma sa att vi var tvungna att berätta för farmor och farfar sa min adoptivfar "äsch, de ska ändå dö snart". Det roliga var att jag, ovetandes om vad han svarat, sa samma sak :)

2007-12-29 @ 23:19:49
URL: http://hanusi.wordpress.com
Postat av: Nelli

Vaddå ide, jag har försökt ringa dig hur många gånger som helst din lille tramsebytta. Jag har fått ordning på min dygnsrytm någorlunda, så det hade varit trevligt att träffa dig idag innan du åker.
/Den näst siste mohikanen

2007-12-30 @ 07:42:06
URL: http://nellii.blogspot.com
Postat av: Nelli

Ring på mitt svenska nummer...har satt i det så du kan nå mig....uppenbarligen bor du i en cementbunker eftersom man aldrig kommer fram. =P
/Laktos smakar morötter

2007-12-30 @ 07:44:20
URL: http://nellii.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback