Pink Army

Åuh jag mår dåligt. Får skylla mig själv iförsej, så borde inte beklaga mig, men ändå. Igår var det nån slags tävling i Nykvarn, de skulle paddla kanot rätt långt och göra olika grenar emellanåt, bland annat äta upp en hel gurka och kasta bollar i lådor. Alla kanoterna välte typ, vilket gjorde att alla som var med var helt dyngsura efteråt. På ett ställe stod det tillomed barn med vattenpistoler och sköt på de stackarna. Jag skulle ha blivit så satans förbannad och slå ner dem eller nåt om jag var med. Tur att jag inte var det. Var iallafall rätt många lag med, men brorsans polare lyckades knipa förstaplatsen. Helt sjukt. Fattar inte att de pallade. Det blåste asmycket, var värsta vågorna och hela tävlingen tog typ 2 timmar. Jag skulle gett upp efter 10 minuter. Som sagt, tur att jag inte var med. De vann iallafall 3000 spänn och en 36-timmars kryssning samt en ful buckla. De blev glada eftersom de trodde att man bara skulle få äran om man vann.

Fast det var ännu mer imponerande att 3 brudar (2 var flickvänner till gänget som vann) som jag absolut inte trodde skulle palla att paddla sådär långt klarade hela rundan och dessutom inte kom sist. Låter skitelakt, men de är inte direkt atletiska om man säger så. Alla som hejade på brudarna skulle ha rosa på sig, eftersom deras lag hette Pink Army, så jag gled runt i rosa shorts hela dan. Alla andra hade typ en rosa t-shirt eller nåt rosa mönster i sin svarta jacka... Hm. Kanske tog det hela lite väl seriöst.

Efter det blev det grillfest hemma hos en av vinnarnas föräldrar. Rätt mycket folk, mestadels såna som jag kände också.. Ja förutom föräldrarna och deras polare då förstås. Satt och snackade och käkade massa, var faktiskt astrevligt. Deras hus låg skitnära folkets park i Nykvarn, så efter ett tag drog vi dit och kollade på bandet som spelade där. Eller, vi dansade snarare än kollade. Var förvånansvärt kul det också. Kändes som att alla var på bra humör liksom.

Parken stängde vid 12, så då drog vi tillbaka till huset och så skjutsade brorsans tjej tillbaka oss i MIN bil. Ja, min bil! Jag ska inte ha den lilla gröna längre, utan tar över Opeln istället, den är typ 100 miljarder gånger säkrare, drar visserligen aningen mer i bensin men fördelarna väger över för den bilen iallafall. Så now its mine. Moaha. Ska fixa parkering imorgon. Hawiee!

Iallafall. Jag mår dåligt för att jag drack. Drack inte så mycket, men det var blandningen rödvin till maten och öl i parken som gjorde det tror jag. Uäh. Har inte spytt iallafall, och det är jag oerhört tacksam för. Hatar att spy verkligen.

Kommentarer
Postat av: Johannes Flakbil

Synd att du inte spydde, det är ju mitt enda nöje när du varit ute. Kan du inte äta något äckligt eller iallafall ljuga om att du spytt? Kom igen nu schyyyylle!

Postat av: mizaru

Meeh! Åhkey, jag spydde. Jättemycket.

2007-08-20 @ 18:48:36
URL: http://mizaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback