1½ År För 10 Minuter

Var på sjukhuset idag, fick en remiss från Malmö när jag flyttade därifrån, och NU fick jag komma dit. Sisådär 1½ år senare. Gotta love svensk sjukvård. Dessutom så var det enda jag fick göra att ta av mig kläderna för en snubbe i min egen ålder och han konstaterade att det inte var någon fara. Jag fick argumentera för att, nej det är ingen fara nu, för det har vart sommar och det är bättre då, men det kommer en vinter i år också och jag behöver gå på ljusbehandlingar då. Motvilligt skrev han en remiss till hudkliniken i södertälje istället, vilket är något närmre. Grejen är att det inte är någon väntetid hit, så jag hade alltså i prinicip kunnat gå där från att jag flyttade upp. Hmm. Återigen, svensk sjukvård, wonderful!

Jag har fixat med min bil nu i helgen och nu är den väldans fin. Känner mig lite stolt nästan. Har tillochmed satt in en ny lampa (för halvljuset), kände mig värsta händig. Nu behöver jag dock tanka bilen och grejen är att jag inte har en aning om vilken bensin den ska ha... Vet att en är vanligare på nya bilar, men jag förtränger varje gång om det är -95 eller -98. Måste försöka komma ihåg nästa gång.

Jobbade över idag till klockan 20. Hur seriöst är inte det? Iförsej är det för att jag ska kunna komma lite senare imorrn, eftersom jag hade tänkt ha frukostdejt med Nina samt springa in på HM:s 10% rea. Fick ju lön för inte alltför länge sen, så ska ha mina spendingpants on om man säger så. På tal om byxor så köpte jag ett par på Tradera för 1 krona igår. Lätt värt.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Skulle tippa på 95, om inte annat brukar det stå på insidan av det yttre tanklocket i nyare bilar!

Postat av: mizaru

Jo, jag tror också det är -95, men jag blir så himla nojjig... Måste vara säker! :P Men ska kolla tanklocket. Bra tips.

2007-08-27 @ 22:37:56
URL: http://mizaru.blogg.se
Postat av: Johannes Flakbil

Du kan tanka 95 eller 98 hur du vill. Har kört bussen på etanol en gång tillomed. Om din bil är nyare än -90 är det nästan 100% att du ska tanka med 95.

2007-08-28 @ 14:37:55
URL: http://www.bangbros.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback