Tiden Går Fort När Man.... Jobbar

Kom på att jag jobbat i över ett år i cykelaffären nu. Det är det längsta jag någonsin har jobbat någonstans. Tidigare rekordet var på Fotolabb i 11 månader. Jag trivs asbra. Tror inte jag skulle klara av att jobba 6 dagar i veckan med nästan ingen semester om jag inte gjorde det. Har nog aldrig trivts så bra som jag gör där. Visst, det suger ibland när jag är på kasst humör och måste prata med kunder som beter sig som idioter. Men för det mesta är det skoj. Massa trevliga folk också, det känns som att jag kan stå för det jag säljer, jag lär mig massa nya grejer varje dag, jag får massa eget ansvar att organisera om och sådant om jag tycker det behövs. Nu har jag blivit butiksansvarig också, får hålla koll på beställningar och att allt ser shysst ut i butiken.

Förstår egentligen inte varför jag skulle vilja sluta där. Känner mig inte ett dugg sugen på att plugga och jag kan inte komma på något som jag hellre skulle vilja jobba med. Har inte ens sökt några högskolor eftersom jag inte känt mig ett uns motiverad. Tänker jobba kvar där tills jag verkligen känner för något annat, annars kommer det säkert sluta med att jag tar över butiken. Har alltid velat ha eget företag, så varför inte en cykelaffär liksom? Hmmm.

Kommentarer
Postat av: annie

meen.. överger du elektriker-yrket?

Postat av: mizaru

Nä, inte helt. Ska gå med en elektriker under typ 2 veckor i höst och se om jag tycker det verkar vara något för mig. Just nu har jag ju bara en bild av hur jag tror att det är, jag vet ju inte egentligen.

2007-04-19 @ 09:32:10
URL: http://mizaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback