The Jawbreaker Truly Lives Up To It's Name

Var hos Drömhus igår.. Vi lagade mat (quorn, damn vegetarian!), kollade på ugly betty och sen hyrde vi film... En scary en. Men den var inte så läskig som jag trodde att den skulle vara. Tur det, annars skulle jag inte kunnat sova alls. Det va den där med ungen Damien.. Vafasikens, nu kommer jag inte ihåg vad den heter bara för det. Men ni vet säkert vilken jag menar ändån. Köpte såna där jawbreakers på videoaffären. Enorma tuggummin. Fattar inte varför för:

  1. Det var omöjligt att få in hela i munnen (iallafall så man kunde tugga på den)
  2. Det var nästan omöjligt att ens ta en tugga av den
  3. Man skadade tänderna när man väl fick tag i en bit
  4. Käken gick typ ur led när man tuggade skiten
  5. Det smakade inte ens gott
Fast jag köpte hockeypulver också, blev väl lite inspirerad av Niina eller nåt. Det var gott! Och så vanligt goudis [läs på skånska] också förstås. Bara colan som fattades.

Somnade rätt sent och fick gå upp rätt tidigt [läs klockan 7] för att Drömhus hade nationellt prov av nåt slag. Verkade dumt iallafall. Nån text om en hund som hette Arne och en puss på kinden av Elvis. Hmm.

Tog ledigt idag [läs ringde och sa att jag var sjuk]. Orkar inte. Har sovit dåligt och haft astma-attack i typ 20 timmar eller nåt. Fattar inte varför jag reagerar så mycket på andras djur, men nästintill inget på mina egna. Eller, jag vet ju varför eg, men det borde ju inte vara så. Djur som djur. Or not.

Ibbsie kommer hit idag. Ska nog kolla på serier och prata eller nåt. Tänkte fixa gryta också, har en känsla av att han inte ätit det på väldans länge. Ska bli skoj o ses iallafall vad vi än hittar på.  I've missed him.

Kommentarer
Postat av: Trashcan

Alla djur framkallar besvär, men vissa framkallar mer besvär än andra.
[Snälla, du kan väl ha läst Orwell så att jag får känna mig lite fyndig.]

2006-11-08 @ 13:24:15
Postat av: mizaru

Animal Farm menar du? Jorå, både läst den OCH sett filmen.

Jättefyndigt! ^_^

Postat av: tirec

..det var verkligen bara colan som saknades.

och du behövde ju inte gå upp så tidigt. FAKTISKT. eller kanske, om du inte ville ligga och kvävas av din astma?! skyll på den, inte på mig. ;D

2006-11-08 @ 14:26:02
URL: http://tirec.blogg.se
Postat av: Trashcan

Jag lider av fantomintellektualism. Jfr fantomsmärtor.

Men det var ju roligt :-)

2006-11-08 @ 15:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback