Summering Jul

ÄNTLIGEN är julen över. Phew. Skönt att ha den avklarad om man säger så. Visst, den har vart okey, men jag klarar bara av min släkt i lagom portioner. Två hela dagar med dem och alkohol inblandat är ICKET skoj. Ännu mer outhärdligt blir det när man själv är nykter, vilket jag var eftersom jag skulle köra hem släkten och idag köra hem mig själv. Kände inte för att dricka iförsej ändå, men iallafall.

Var hos min moster och hennes man på julafton. Det var deras familj (5 pers), min familj (för tillfället 4 pers) och så mormor och morfar samt 4 hundar. Fullt hus. Käkade massor och sen delade vi ut julklapparna, vi gick runt i ring och alla glodde på vad de andra hade fått. Tog ju ASLÅNG tid, men rätt kul och se vad alla fick iallafall. Jag fick lite stuff också, typ 2 tröjor, 2 vinflaskor och 3 vinglas, en cliniquetvål, en halsduk/scarf/huvudband med döskallar och en MOBILTELEFON! Tjokoko. Skitbra. Det behövde jag verkligen. Jag verkligen hatar min gamla. Resten av klapparna var väl helt okey, men telefonen vägde upp för allt det andra. Är ju ändå 26 år, så förväntar mig egentligen inte en massa prylar.

Körde hem familjen och sen så åkte jag hem och snackade med Ib och spelade Abe till typ halv 3 på natten.. Sen kom jag på att det nog vore bra att sova eftersom jag skulle upp tidigt och åka till Farmor och min biologiske pappa på morgonen. Var väl där runt halv 10 idag, och sen käka vi frukost, fikade och delade ut julklapparna där. Saga (lillsyrran) blev helt sjukt glad för Sims Djurliv som jag köpt till henne. Blev lite chockad nästan... Haha. Jag fick en halsduk och mössa av farmor, after eight och 200 spänn på HM. Av pappa fick jag 500 spänn på HM. Så det blir väl lite shopping i mellandagarna dådå. Pappa somnade som vanligt på soffan, det gör verkligen att det känns värt att hälsa på. Stod ut i 3 timmar sen var jag tvungen att åka till mamma o pappa och äta släktmiddag där. Släkt från pappas sida denna gången. Pallade inte med julen längre så var kanske där typ 4 timmar sen så körde jag hem. Nu vill jag isolera mig från omvärlden i ett halvår tror jag. Min socialmätare har exploderat av för mycket umgänge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback