Looong Day.

Gäsp.. Lång dag idag. Först så samlar G ihop personalen (mig) på morgonen för att tala om vad som behövs göras innan vi stänger över jul. Verkstan förstås (byten till dubbdäck x 3 cyklar), sen ta ner monterade cyklar till lagret (bära nerför trappa x 8 cyklar), fixa leveransen, ta kunder förstås och sen skulle vi börja inventera. Allt ska inventeras. Minsta lilla skruv. KUL! Not. Iallafall. Börjar med verkstan. Hinner 2 cyklar, sen drar G för att fixa ärenden och då är det som nån stått och spionerat och väntat på att jag ska bli själv, för då stormar det in typ 5 pers. Den första ska ha hjälp att fixa nåt 12" hjul som ska till en städvagn och han "förlorar pengar för varje sekund som den står still"... Så får hjälpa han, eftersom han uppenbarligen inte kunde ett skit. Krånglar såklart eftersom det inte är ett cykelhjul, men det fixar sig till slut. Det ringer typ hela tiden och tant agda som ringer vill prata i 100 år om sin cykel. KÄFTEN TANTJÄVEL vill jag skrika, men gör det inte. Så nästa kund... En tant som vill ha en 16" cykel. NU! Och inslagen helst. Troligt liksom. Får henne att vänta eftersom man måste märka cykeln, kolla igenom den och så vidare. Hon blev lite sur men gick med på det. Sen kom iallafall G tillbaka precis som det ringer igen, så jag mer eller mindre kastar telefonen på honom. Haha. Jag är inte van med sådär mycket att göra på en gång. Inte nu på vintern. Hann iallafall inte mer att börja med inventeringen idag, får väl börja med det imorrn... Jippie.

Efter jobbet drog jag, pappa och brorsan till Heron City. Det var våran fars dags present. Har inte haft tid innan allihop, så det blev lite sent. Käkade och sen spelade vi bowling. Jag slog 2 strike och 2 spärrar. Hawiee! Men hur mycket poäng jag fick tänker jag ICKET avslöja. Pinsamt. Pappa fick välja biofilm sen, han valde mellan Aragon och den där nya bond-filmen. Jag hatar bond-filmer, så övertalade han att välja Aragon... Hmm. Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Den var väl liksom underhållande. Typ. Kanske. Rätt förutsägbar och rätt irriterande drakröst. Haha. Men ja. Gillar man fantasy så. Det var rätt trevligt hela kvällen liksom, även om det blev ytterligare en utgift i min för tillfället rätt tajta budget. Mne jag ska inte klaga. Inte som jag behöver äta kattmat direkt. Moaha.

Fick köra hem med STORA bilen. Garaget där är verkligen litet så höll nästan på att skrapa upp sidan på bilen när jag skulle köra ut... Ooops. Pappa blev assur. Men vadå? Jag skrapade den ju inte? Nära skjuter ingen hare på fortet.

Damn it. Det ser ut som skit här hemma. Måste städa. Palla göra det nu liksom? Nä. Får bli imorrn.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Om du inte redan sett den här sidan, så kolla in, jag vet inte, men det kanske skulle kunna falla dig i smaken :) http://www.oioioi.se/

Postat av: Hanna

Jag tycker att vi kan konstatera att folk nu för tiden har alldeles för lite att göra :)

2006-12-20 @ 00:31:17
URL: http://hanusi.blogspot.com
Postat av: Johannes Flakbil

Haha "Aragon"? Du är ju efterbliven. ERAGON.





ERAGON.

2006-12-21 @ 20:24:42
URL: http://www.bangbros.com
Postat av: mizaru

Eragon, Aragon.. Same same but different. Dessutom är det roligare med Aragon för då framgår det mycket tydligare att det är rip-off på sagan om ringen. ;)

2006-12-21 @ 20:59:07
URL: http://mizaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback