Jessica Får Julstämning

Bloggen har strulat igen. Plus att jag inte vart så sugen på att skriva.

Jag är så pisstrött på att jobba nu. Tur att jag är ledig i nästan 3 veckor sen. Ska bli så damn nice. Det som inte är så nice är att jag är pank typ, och inte kommer få pengar eftersom jag ska vara ledig... Men vafasikens. Det är jul och jag får snylta hemma hos päronen och allehanda släktingar helt enkelt. Vart så himla mycket utgifter den här månaden. Tavlan som kostade 1600 spänn, medicin + doktor för 1000 spänn, handla julklappar för massa pengar, hur mycket räkningar som helst (typ 5000 spänn).... Kul i jul. Really. Sen ska jag ju till Spanien i januari.. skulle kanske vara trevligt att ha lite pengar då. Mjaja. Det är bara papper... Man kan få nya.

Idag har jag vart på julkonsert(!) med Nina.. Hon frågade och jag pallade inte säga nej igen som jag typ brukar... Vi skulle fika sen efteråt, så det var väl det som lockade. Plus att jag är lite desperat efter att få litejulstämning. Ligger på minus 45 at the moment. Iallafall. Det var i kyrkan. Fick träsmak i röven efter 5 minuter. En kör som sjöng om Jesus. Gamla tanter som sjöng med i falsett. Åh. UNDERBART! Julstämning verkligen. NOT. Det hela varade i 1 timme och 11 minuter. Pina säger jag bara. Sen efteråt fikade vi i cirka 10 minuter. Wihoo! Jaja.. Det var ändå rätt skoj att sitta och ge Nina menande blickar och fnissa åt tanter och körens svengelska. Kändes lite som tillbaka till gymnasiet. Det var nice.

Kommentarer
Postat av: Johannes Flakbil

Nina har verkligen blivit en stereotypisk förälder. Jag menar....kyrkan? Varför?

Postat av: ze7en

lyssna på brittans "My only wish this year" den fick mig i julmode trots 20 grader varmt och strålande solsken :)

http://www.youtube.com/watch?v=sXJqqkGN2HQ

2006-12-19 @ 11:59:28
Postat av: mizaru

Johänes: Haha.. Ja. Man kanske blir så automatiskt? Vad vet jag... Heh.

ze7en: Hm. Ska kolla in! Även om det handlar om brittan.. -skeptisk-

2006-12-19 @ 23:34:56
URL: http://mizaru.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback